• گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی کانون بازنشستگان وزارت امور اقتصادی و دارایی

            ضمن عرض تشکر از اعضاء محترم، لازم میداند گزارشی از اهم فعالیت های این کانون را به استحضار برساند:

      • ۱۳:۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳

            ضمن عرض تشکر از اعضاء محترم، لازم میداند گزارشی از اهم فعالیت های این کانون را به استحضار برساند:

           الف) در سال 1399 مدارک مربوط به درخواست کمکهای پزشکی و درمانی حدود(4051)نفر از بازنشستگان عضو کانون شامل صورتحسابهای بیمارستانی و مدارک دندانپزشکی ومدارک متعدد دیگر اخذ گردیده که جمعاً از این بابت حدود مبلغ(24496834000ریال) کمک هزینه تعلق گرفته که تعداد(2210) فقره مربوط به بخش غیرمالیاتی و تعداد(1841) فقره مربوط به بخش مالیاتی بوده است.

            ب) در سال 1399 مدارک تحصیلی 259 نفر فرزندان بازنشستگان به منظور اختصاصجوایز تحصیلی اخذ گردیده که پس از بررسی های لازم و هماهنگی با وزارت متبوع مبالغریالی جوایز جمعاً مبلغ 746400000 ریال به حساب والدین فرزندان واریز گردیده که تعداد افراد واجد شرایط بخش مالیاتی (215) نفر و بخش غیرمالیاتی (44) نفر بودهاست.

            ج) جلسات هیئت مدیره با حضور بازرسان قانونی هر هفته بجز موارد استثنائی تشکیل و در مورد مسائل کانون بحث و بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردیده و گزارش آندر دفتر صورتجلسات ثبت شده است.

            د) یک نفر از اعضاء به نمایندگی از طرف هیئت مدیره کانون همه ماهه به منظورهم اندیشی و تبادل نظر در جلسه مدیران کانون های بازنشستگان کشوری در ساختمانصندوق بازنشستگی کشوری شرکت مینماید که با هماهنگی سایر کانونها اقدامات مفیدی درزمینه استیفای حقوق بازنشستگان به عمل آمده است.

            ضمناً یادآور می گردد که در سال 1399 (526) نفر عضو جدید داشته ایم که تاکنونجمعاً بازنشستگان عضو (9551) نفر میباشد که 4941 نفر از بخش غیرمالیاتی و (4610)نفر مربوط به بخش مالیاتی هستند . اضافه می نماید تعداد اعضاء تهران 5222 نفر و استانها 4329 نفر میباشد.

            کانون تا پایان سال 1399 دارای 23 شعبه استانی می باشد.

      -        تخصیص استفادهاز یک باب اطاق جدید برای استقرار سیستم های الکترونیکی و کاربرها.

      -        بکارگیری نیرویجدید کاربر برای فعال نمودن سیستم و تایپ نامه ها و مکاتبات.

      -        استعفای آقایمحمدرضا رضائیان مدیرعامل کانون از خدمت و قبول آن و تعیین مدیرعامل جدید و تغییراتدر هیئت مدیره.

       -        اقدام در مورد انتخاب بازرسان در سال 1399 ،که اداره کل سوم سیاسی وزارت کشور و ستاد مقابله با ویروس کرونا ضمن مخالفت مجوز لازم را برای تشکیل مجمع عمومی صادر نکردند .

      -        تأیید و تصویب تراز عملیاتی سالیانه شعب کانون استانها.

      -        مکاتبه با مقامعالی وزارت به منظور صدور دستور اجرائی شدن بخشنامه جناب آقای دکتر نوبخت در موردپرداخت کمکهای نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان محترم همانند شاغلین.

      -        دیدار مکرر بامسئولان محترم وزارت امور اقتصادی و دارائی و سازمان امورمالیاتی کشور جهت اطلاعرسانی و بیان مشکلات و نیازهای بازنشستگان و موظفین در شرایط ویروس کرونا و بیماری همه گیر آن بمنظور اخذ کمکهای نقدی و یا غیرنقدی برای بازنشستگان فوق از جمله تبدیل پرداخت های نقدی موردی به پرداختهای دائمی در طول 12 ماهه سال.

      -        پیگیری مستمر درخصوص به ثمر رسیدن هدف کانون که خروج از اقدامات روزانه فعالیتها از سیستم سنتی بهسیستم مکانیزه بوده که منجر به خرید نرم افزار و سخت افزار مورد لزوم گردیده بطوریکه هم اکنون سیستم فعال و قابل استفاده میباشد و امید است در آینده بسیارنزدیک کلیه شعب استانها نیز به این سیستم بصورت یکپارچه عملیاتی شوند.

      -        ادامه مذاکرات از سالهای قبل با شرکت های بیمه ای گوناگون که بیمه درمان تکمیلی را نیز دردستورکار خود دارند، از جمله شرکت بیمه معلم که منجر به فراخوانی اعضاء و تکمیلدرخواست از طرف آنان شد اما به عقد قرارداد منتهی نگردید . در سال 1399 این موردبا شرکت بیمه میهن در چندین جلسه حضوری در محل کانون و شرکت مذکور مورد بحث وبررسی قرار گرفت که حتی به تعیین هزینه سرانه انجامید لکن متاسفانه به مرحله نهائی انجام نگردید. بنابراین پس از توافق با یکی از شرکتها جهت انعقاد قرارداد بیمه اکمل برای بازنشستگان و موظفین وزارت امور اقتصادی و دارائی و شرکت دیگری با سازمان امورمالیاتی کشور با بهره مندی از امکانات مؤثر و حرکت به موازات حرکت کانون بازنشستگان منجر به انعقاد قرارداد با بیمه آسیا برای سازمان امورمالیاتی کشور وبا بیمه امید مشاور (تحت پوشش بیمه آتیه سازان حافظ) برای وزارت متبوع منتهی گردیدهاست.

      -        اقدام هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه کانون در زمینه جمع بندی پرداخت ورودیه برای عضویت و کسورحق عضویت ماهیانه محاسبه گردیده که برای اطلاع رسانی بازنشستگان همه ماهه در فیشحقوقی آنان درج میگردد.

      -        انجام مکاتبات با آقای دکتر عسگری معاون محترم توسعه مدیریت و منابع و تقاضای مساعدت در امرتوسعه و تکمیل سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری کانون های شعب استانها به منظورتسهیل برای اطلاع رسانی مختلف و تهیه آمارهای مورد لزوم بصورت یکپارچه در پیشبردامور.

      -        انجام مکاتبه باآقای دکتر قالیباف ریاست محترم قوه مقننه و پیگیری آن بمنظور تعیین تکلیف   کانون های بازنشستگان در سطح کشور باتوجه به ملغی شدن ماده 10 قانون تشکیل احزاب و جمعیت ها.

      -        اخذ مجوز ازدفترکل امور سیاسی وزارت کشور و تعیین صاحبان امضاء از بین اعضاء هیئت مدیره کانون و اعلام آن به بانک ملی ایران بمنظور ادامه همکاری در امر دریافت و پرداخت.

      -        انجام مکاتبه باوزارت کشور اداره کل سوم سیاسی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا جهت اخذ مجوز بمنظور انتخابات هیئت مدیره و بازرسان در سال 1400 که ستاد ملی مبارزه باکرونا کتباً مخالفت خود را اعلام اما وزارت کشور پاسخ استعلام را مسکوت گذاشتهاست.

      -        در طول سال 1399کانون همواره سلامت کارکنان در شرایط کرونایی را مورد توجه قرار داده و با فراهم نمودن تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی را برای آنان مهیا نموده و در هر برهه از زمان که ستاد مقابله با ویروس کرونا مصوب می نمود و یا اضطرار و ضرورت ایجاب می کرد نسبت به تعطیلی کانون نیز اقدام می نمود.

      -        تراز عملیاتی سال 1399 در جلسه روز سه شنبه مورخ 25/3/1400 مطرح و پس از بررسی و تصویب جهت اطلاع و اقدام لازم به بازرسان ارائه گردید.

      -        ثبت نام ازداوطلبان عضویت در بیمه اکمل اعم از بازنشستگان و موظفین و دریافت مدارک لازم بطورمستقیم یا وکالتی و از طریق واتساپ برای بالغ بر 1040 نفر داوطلب در شرایط بسیارپرخطر کرونایی با فراهم آوردن تمهیدات جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سویستاد مقابله با کرونا در سه ماهه آخر سال 1399 که همچنان ادامه دارد.

       

       اسماعیل حیدری                                                         محمود نام آور     

             رئیس هیئت مدیره                                                 نایب رئیس و مدیرعامل


      هوشنگ شاهمرادی                                                         رضا نیک پی

       عضوهیئت مدیره                                                         عضوهیئت مدیره




    سرویس عکس:
    گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی  کانون بازنشستگان وزارت امور اقتصادی و دارایی  1 گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی  کانون بازنشستگان وزارت امور اقتصادی و دارایی  2 گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی  کانون بازنشستگان وزارت امور اقتصادی و دارایی  3